Atuk'S Best Friend, Hanya Mereka Yang Rapat Dengan Atuk Sahaja Faham

Dialah orang yang memberi kau semangat dan mempengaruhi kebanyakkan keputusan yang kau buat di dunia ini. Seseorang yang akan simpankan masakan kegemaran mu di ketika anda melawatnya.

Samaada ia ada bersama kau atau ianya merupakan memori indah dalam hidup kamu, kalau kau punyai datuk yang kau anggap seorang yang terdekat dalam hidup kamu, ini lantaran yang harus kau besar hati kerana menjadi rakan baik atukmu.

1. Dia yaitu role model anda
Kita mungkin sahaja bertengkar dengan ibu bapa, tak baiklah dengan pandangan ibu ataupun bapa. Namun atuklah pendamai antara kita. Berapa kerap kita atuk menasihati kita biar sabar. Tanpa ibu bapa siapalah kita.... bukan?

2. Dia pencerita terhebat

Bukan semua akan hargai dongeng kemudian anda tetapi berbanggalah kalau boleh dengar pengalaman emasnya semasa muda.

3. Dia yang latih kau sesuatu yang baru
Itu yaitu benar. Mungkin sahaja kau pandang rendah pada mereka warga bau tanah namun pengalaman hidupnya tak harus kau rendahkan kerana mereka makan garam dahulu berbanding kamu.

4. Dia pemberi nasihat terhebat
Masalah di daerah kerja? Cinta? Bergaduh dengan ibu atau ayah? Ternyata ia merupakan daerah kau luahkan isi hati. Dan ia juga daerah referensi kau meminta segala nasihat kerana mungkin ia penah melaksanakan kesilapan dalam hidup dan tak mahu kau ulangi kesilapan dirinya.
loading...