Kisah Sedih Seorang Bapa Selepas 34 tahun Kematian Anak Gadisnya

Di Jepun, ada seorang bapa yang telah kehilangan anak perempuannya pada 34 tahun yang lalu. Kejadian yang tidak disangka itu ialah apabila puterinya itu yang sedang dalam perjalanan ke sekolah telah dilanggar oleh sebuah kereta dan terus meninggal. 
 ada seorang bapa yang telah kehilangan anak perempuannya pada  Kisah Sedih Seorang Bapa Selepas 34 tahun Kematian Anak Gadisnya

Bapa itu, Mihara yang mengalami kesedihan yang sangat teruk telah menciptakan keputusan untuk berhubungan sama dengan pertubuhan dukungan kanak-kanak. Setiap hari, Mihara akan menjemput dan menghantar kanak-kanak, dengan membantu mereka menyeberang jalan dan memastikan mereka hingga dengan selamat.
Malahan, di waktu lapang, Mihara yang sekarang sudah berusia 73 tahun masih memiliki kudrat untuk membersihkan daun-daun gugur di jalanan dengan impian sanggup memastikan persekitaran yang lebih kondusif kepada mereka.
Tetapi pada suatu hari, saat Mihara sedang menemani 9 orang kanak-kanak menyeberang jalan, tiba sebuah kereta kemudian melanggar Mihara dan kanak-kanak itu. 

Berdasarkan dongeng daripada seorang saksi kejadian, sesudah menyedari kehadiran kereta itu, Mihara tanpa ragu-ragu memakai tubuh badannya sendiri untuk melindungi seorang kanak-kanak lelaki, dan walaupun saat itu beliau sudah terbaring lemah di jalan, beliau masih sempat bertanya wacana kanak-kanak lelaki yang dilindunginya itu.
Disebabkan keberanian Mihara, kanak-kanak itu hanya mengalami sedikit luka dan cedera ringan. Mihara yang cedera parah terus di bawa ke hospital oleh orang ramai. Namun, Mihara diberitakan telah meninggal dunia keesokan harinya disebabkan kecederaan yang sangat serius. 

Pihak sekolah di mana Mihara melaksanakan kebajikannya setiap hari merasa sangat duka dengan pemergiannya kemudian memberitahu kepada semua guru dan murid, "Tuan-tuan, puan-puan dan murid-murid sekalian, Tuan Mihara melayan dan menganggap semua murid-murid di sini menyerupai anak kandungnya sendiri. Baginya, beliau merasa sangat bangga dan puas sanggup melihat murid-murid ini membesar dengan baik dan selamat."
Selepas siasatan kes ini selesai, didapati bahawa pemandu kereta tersebut berada di bawah imbas alkohol, dan lelaki berusia 62 tahun itu memandu dalam keadaan mabuk, gagal mengawal keretanya kemudian merempuh Mihara dan mengakibatkan kematiannya.
 ada seorang bapa yang telah kehilangan anak perempuannya pada  Kisah Sedih Seorang Bapa Selepas 34 tahun Kematian Anak Gadisnya
34 tahun lalu, anak gadisnya meninggal kerana dilanggar kereta, sekarang beliau juga meninggal disebabkan insiden yang sama! Sungguh menyedihkan! Diharap kita semua mengambil iktibar dan jangan memandu saat mabuk kerana ia boleh mengakibatkan tamat hidup ramai orang yang tidak berdosa! Kongsikan untuk peringatan bersama.
loading...